• Lorem ipsum
Als je niet tevreden bent met een product, dat je bij ons hebt besteld of je hebt je vergist, dan mag je je aankoop retourneren. Natuurlijk helpen we je graag om een retour prettig af te handelen. Voor jouw en onze bescherming zijn er wat wettelijke voorwaarden welke wij volgen. Voor de duidelijkheid tref je die hier aan.
Daarnaast vragen wij je om bij kleine retouren onder de € 10,00 het milieu in overweging te nemen. Wellicht kun je jouw cadeautje aan een ander kind cadeau doen dat er wel erg blij mee is. Wij willen natuurlijk niet over jouw budget beslissen, maar we willen graag meewerken aan samen duurzaam groeien naar een mooie toekomst voor onze kinderen.
  • Retour sturen kan binnen 14 dagen, de zogenoemde afkoelingsperiode, vanaf de dag van ontvangst, zonder opgaaf van redenen. Wij hanteren de afgiftedatum bij PostNL.  
  • Heb je een bijzondere retourreden buiten deze termijn? Bel je ons dan even?
  • Afgeprijsde producten kunnen niet geretourneerd worden. 
  • Een reden opgeven hoeft niet maar helpt ons wel. Voor ons betekent dat feedback. Wil je het doorgeven voor je jouw pakket retour stuurt?
  • Retourneren kan alleen door ons vooraf in te lichten. Zo zijn wij er logistiek op voorbereid en kunnen we je retour optimaal afhandelen. Neem daarvoor contact op met Opzijnplek [email protected] Vermeld duidelijk ons ordernummer en jouw naam waarmee je hebt besteld en welk product je wilt terugsturen. Onduidelijke en niet aangemelde retouren kunnen wij niet in ontvangst nemen.

  • Retour sturen kan naar ons magazijn ImmenZ vof, Klaeterlaene 8, 8394VT De Hoeve
    Terugbrengen naar onze winkel Hoofdstraat 1A, 8391AK Noordwolde, mag ook!

  • Wij kunnen (zonder eventuele gezamenlijke afspraken) geen retouren accepteren die na de afkoelingsperiode worden verstuurd.

  • Bij retourneren komen het risico en de kosten van de verzending voor rekening van de klant. Tenzij door een fout van OpzijnPlek. Tenzij door een ondeugdelijk product! Wij versturen dan een retourlabel op onze kosten.

  • Wij betalen, na ontvangst van het product, de factuurwaarde van het product meestal direct en uiterlijk binnen veertien (8) dagen terug. Wij betalen de volledige factuurwaarde terug bij retourneren van een gehele bestelling.

  • Kies je als consument voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, dan ontvang je de kosten voor de goedkopere levering retour.

  • Het product dient in originele staat te worden geretourneerd. D.w.z retourrecht geldt ook als je het product netjes hebt uitgepakt, zonder de verpakking significant te beschadigen, en het product ter hand te nemen en te bekijken op kwaliteit en functionaliteit. 

  • Bij slijtage, schade en zichtbaar gebruik, zijn wij gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. (Duidelijke gebruiksschade en schade door onzorgvuldigheid m.b.t. het uittesten of het aan je voorwaarden voldoet of door onverzorgd inpakken bij retourneren)

  • Terugbetalen vindt plaats nadat wij de retour hebben ontvangen. Zorg dat je altijd een bewijs van retourzending vraagt aan de post, zodat je je retourzending kunt volgen en een bewijs hebt bij verlies.

  • Terugbetaling vindt kosteloos plaats met hetzelfde betaalmiddel als jij hebt gebruikt, indien mogelijk en tenzij anders afgesproken.

  • Producten die speciaal voor jou besteld zijn, kun je niet retour sturen.

  • Als het orderbedrag bij retourneren van een deel van de bestelling onder de voet van vrij verzendkosten komt, dan berekenen wij alsnog de verzendkosten behorende bij de verzendmethode van het /de betreffende artikel(en)

  • Soms komt een pakket weer bij ons retour, omdat het adres niet klopt of deze retour komt van PostNL i.v.m. niet tijdig ophalen van het pakket bij een pakketpunt. Natuurlijk verlenen wij de service voor het wederom opsturen. Indien je het adres zelf verkeerd hebt ingevoerd in ons systeem of het pakket niet tijdig hebt opgehaald, zullen de verzendkosten opnieuw worden aangerekend. Jouw bestelling wordt verstuurd na betaling van deze verzendkosten

  • Afspraken worden altijd schriftelijk door ons bevestigd, mogelijk via chat, e-mail of berichten op telefoon en zijn leidend.

  • Raadzaam: kijk een ontvangen bestelbevestiging altijd na en controleer deze op fouten om onnodige verwarring en kosten te voorkomen.

  • Voor uitgebreidere voorwaarden zie onze algemene voorwaarden